СТО

Чому гріються гальмівні диски

Чому гріються гальмівні диски

Гальмівні диски є ключовими елементами системи гальм дискового та комбінованого типу. Коли машина рухається, диски обертаються разом з колесами і взаємодіють з гальмівними колодками. Коли водій натискає гальмо, рідина передає тиск на гальмівні циліндри біля коліс. Їхні поршні активуються, змушуючи колодки прилягати до поверхні диска. Це допомагає сповільнити або повністю зупинити автомобіль.

Для виробництва гальмівних дисків використовуються міцні метали, наприклад, чавун. Через тертя, яке виникає під час контакту колодок з обертовим диском, диск нагрівається. Звичайна робоча температура металу диска становить 200-350 градусів Цельсія. Якщо диск перегрівається понад цю норму, це може вказувати на проблеми, що знижує ефективність гальмівної системи та керованість автомобілем. Розберемося в основних причинах такого перегріву.

Чому гальмівні диски перегріваються: популярні причини

В автомобілях з дисковою гальмівною системою зазвичай всі чотири колеса обладнані гальмівними дисками. В авто з комбінованою системою диски присутні тільки на передній осі. Надмірний нагрів може проявитися як на одному колесі, так і на всіх одночасно. Ось основні ознаки перегріву:

  • з диска виходить сильне тепло, яке відчувається, якщо наблизити руку до колеса;
  • з перегрітого колеса може підійматися дим після зупинки;
  • на поверхні диска з'являються синюваті плями;
  • відчувається специфічний запах горіння від колеса.

Надмірний нагрів знижує ефективність гальмівної системи. Це може проявлятися у вигляді ударів у рульовому управлінні, шуму під час гальмування або зміни реакції гальмівної педалі. Розглянемо, що може викликати цей перегрів.

Гріються нові гальмівні диски після заміни

Гальмівні диски, хоч і не є елементами, що підлягають частій заміні, все ж рекомендується міняти приблизно кожні 100 тис. км разом із колодками. Нові компоненти, без видимих дефектів, можуть перегріватися під час використання.

Основні причини цього:

  • неправильне обкатування: під час різких гальмувань на перших 200-300 км після встановлення нових дисків і колодок, особливо після швидкого розгону, може виникати перегрів і нерівномірне зношування металу;
  • виробничий брак: будь-які дефекти диска можуть спричиняти неправильне тертя колодок, через що диск накопичує тепло і перегрівається;
  • помилки під час встановлення: неправильне кріплення або невірне затягування болтів може спричинити неправильну взаємодію диска і колодок, що призводить до перегріву.

Гріються гальмівні диски після заміни колодок

Після заміни гальмівних колодок, диски можуть відчутно перегріватися. Це може відбуватися не тільки через некоректну обкатку.

Причини перегріву дисків після заміни колодок:

зношений диск: якщо товщина металу диска стає меншою за рекомендовану виробником, він погано розсіює тепло, що призводить до перегріву;
несумісність матеріалів: якщо матеріал колодок не відповідає металу диска, нормальне тертя може порушуватися, що спричиняє перегрів і знижує ефективність гальмування;
помилки під час монтажу: колодки можуть неправильно контактувати з диском під час гальмування, що також призводить до перегріву.

Заклинювання супорта = перегрів диска

Супорт - це важливий елемент гальмівної системи, який відповідає за притискання колодок до диска. Під час натискання на гальмо, поршні в супорті висуваються, притискаючи колодки до диска. Якщо поршні застряють через корозію або інші причини, диск може бути постійно затиснутий колодками, що спричиняє перегрів.

Додаткові причини проблем із супортом:

  • заклинювання через іржу або забруднення;
  • відсутність регулярного змащення напрямних;
  • корозія або прилипання кріпильних болтів;
  • знос або пошкодження манжет поршнів;
  • використання невідповідної гальмівної рідини, що може викликати розбухання манжет.

Симптоми проблем із супортом охоплюють не тільки перегрів дисків, а й скрегіт, замети та інші неполадки під час гальмування і руху автомобіля.

Деформація гальмівних дисків

Гальмівні диски, що неправильно експлуатувалися, можуть перегріватися вище нормальної температури, що може призвести до їхнього загартування через різкі температурні зміни.

Гальмівні диски виготовляються з чавуну зі специфічною кристалічною структурою. Під час швидкого гальмування диск, що нагрівся до 400 градусів Цельсія або вище, і подальшого потрапляння на нього води може зазнати температурного шоку, змінюючи його структуру на схожу з цементитом - більш жорстким матеріалом. Це робить поверхню диска слизькою, як лід, знижуючи його тертя з колодками. Відповідно, гальмування стає менш ефективним. Під впливом різких температурних коливань диски можуть деформуватися, накопичуючи тепло, що викликає їхній перегрів. Сильно перегрітий і спотворений диск може розпадатися на частини або якщо пощастить, його може незначно "повести". В останньому випадку допоможе проточка гальмівних дисків. На кваліфікованому автосервісі ви можете отримати консультацію, чи допоможе вам проточка дисків позбутися биття, чи все ж таки вам необхідна повна заміна гальмівних дисків.

Як боротися з перегрівом гальмівних дисків

У разі виявлення надмірного нагрівання дисків, особливо після поїздки в горах, перевезення важких вантажів або активного стилю водіння, слід усунути причину. Не охолоджуйте диски водою - це може посилити проблему!

Поради щодо усунення перегріву залежно від його причин:

  • Якщо задні диски перегріваються, перевірте ручне гальмо: якщо трос розтягнутий або пошкоджений, зверніться до фахівців.
  • У разі перегріву одного з дисків огляньте підшипник відповідного колеса і, за необхідності, замініть його.
  • Якщо причина в заклинюванні напрямних або скоб, очистіть їх і змастіть WD-40.
  • У разі зносу елементів гальмівних циліндрів установіть нові.
  • Після заміни дисків і колодок правильна установка і прикочування вкрай важливі. Замінюйте диски і колодки згідно з рекомендаціями виробника автомобіля. Після встановлення нових колодок застосовуйте спеціальне термостійке мастило. Вибирайте гальмівну рідину відповідно до вимог вашого автомобіля. Акуратний стиль водіння допоможе продовжити термін служби і запобігти перегріву дисків.

СТО ЕКСПРЕС ЦЕНТР

+38 097 377 9945
+38 050 599 3828

Можливо Вас зацікавить: