Розвал-сходження: як часто робити?
Регулювання кута сходження і розвалу
Навіть недосвідчені водії знають, що періодично необхідно проводити регулювання розвалу сходження. Проте далеко не всі розуміють призначення цієї процедури і те, з якою частотою її слід виконувати. Давайте детальніше розберемося у важливості цієї процедури, визначимо, як часто потрібно проводити регулювання кута сходження і розвалу, а також з'ясуємо, для чого це взагалі необхідно.
Основні поняття
При згадці про "регулювання розвалу сходження" мається на увазі коригування підвіски за трьома різними параметрами.
Перший термін - це "розвал". Це кут нахилу коліс відносно дорожньої поверхні. Він може бути позитивним або негативним. У разі від'ємного кута верх колеса нахилений у бік автомобіля, а в позитивному випадку - у протилежний бік. Обидва положення мають свої характерні особливості. Наприклад, від'ємний кут розвалу збільшує контактну пляму (поверхню контакту колеса з дорогою), що покращує зчеплення, але призводить до більш швидкого зносу шин.
Другий параметр - "кастер". Цей термін позначає кут нахилу осі обертання колісних дисків, тобто їхнє положення в горизонтальній площині. Цей фактор безпосередньо впливає на керованість автомобіля. Збільшений кастер робить реакцію на керування більш чутливою, але занадто великий кут може зробити керування більш жорстким.
Третій параметр - "сходження". Воно може бути позитивним або негативним. У разі позитивного сходження автомобіль стає більш стабільним на високій швидкості, але може втратити маневреність, особливо під час входу в поворот. Негативне сходження покращує точність реакції на керування, але призводить до швидкого зносу шин. Крім того, нерівності дороги можуть сильно відчуватися, і під час руху поганою дорогою в кермі може відчуватися тремтіння і виникнути "биття".
Рекомендована частота регулювання
Робити розвал-сходження коліс потрібно мінімум 1 раз на рік. Ця порада актуальна для водіїв зі спокійною манерою їзди хорошими дорогами.
У разі, якщо водії віддають перевагу агресивному стилю водіння і частіше їздять "нашими" дорогами, то проводити цю процедуру необхідно частіше.
Як часто це потрібно протягом року? Мінімум двічі.
Для автомобілів ВАЗ рекомендується проводити розвал-сходження після пробігу приблизно 10-15 тисяч кілометрів, тоді як для іномарок цей інтервал становить 30 тисяч кілометрів. Крім того, слід звертатися в шиномонтаж за таких ситуацій:
- Деформація колісного диска;
- Ремонт підвіски;
- Втрата керованості автомобілем, некоректна реакція на ваші вказівки рульового управління;
- Підвищена зношуваність гуми.
Цікаво, що кількість звернень до шиномонтажу значно зростає ранньою весною. У цей час, коли сніг починає танути і з'являються ями на дорозі, кількість пошкоджень коліс помітно збільшується, що зумовлює потребу в проведенні регулювання розвалу-сходження.
Якщо ви шукайте якісний шиномонтаж у Дніпрі за доступними цінами - звертайтеся в "Експрес-центр".