СТО

Синій дим із вихлопної труби

Синій дим із вихлопної труби

Ледве помітний білий дим із вихлопної труби вказує на належну роботу двигуна та правильне поєднання горючої суміші, підтверджуючи, що всі компоненти мотора функціонують правильно. Однак синій дим свідчить про наявність неполадок у системі. Відтінок вихлопних газів може вказувати на конкретні проблеми двигуна. Зустрічається навіть чорний дим, але синій найчастіше з'являється при неправильній роботі двигуна.

Існують різні причини появи синього диму, і це не завжди заважає експлуатації двигуна авто. Але це може свідчити про погіршення його продуктивності. Тому якщо ви помітили синій дим, рекомендується звернутися на СТО для перевірки двигуна. Хоча деякі проблеми можна визначити самому, розглянемо, чому гази змінюють свій колір.

Синій дим та його причини

Головна причина – це згоряння моторного масла. Коли мастильні кільця стираються, масло з картера потрапляє в камери згоряння. Ці кільця призначені для видалення олії зі стінок циліндра. Якщо ви помічаєте синій дим, можливо, настав час замінити поршневі кільця. Проблема не тільки в кольорі газів, а й у тому, що продукти згоряння масла залишаються в камерах згоряння. Це може привести до:

  • Зношування робочих поверхонь поршнів.
  • Зменшення камер згоряння.
  • Забруднення свічок.
  • Пошкодження каталізатора.

Синій дим може з'являтися не завжди, а лише за певних умов роботи двигуна, що має причини. Для розуміння ступеня зношування необхідно розглянути кожну ситуацію окремо.

Синій дим під час запуску двигуна

Коли двигун тільки запускається, і ви помічаєте синій дим, який зникає та замінюється білим після декількох хвилин роботи, це вказує на необхідність заміни поршневих кілець найближчим часом. Вони, мабуть, ще працездатні, але наближаються до критичного стану. Синій дим з'являється через попадання масла в камеру згоряння через знос кілець. Однак після прогрівання деталей двигуна зазори зменшуються і диміння зменшується. Якщо при запуску бензинового двигуна з'являється синій дим, це явна ознака зношування кілець. Продовження експлуатації в таких умовах призведе до підвищеної витрати олії та палива. З цієї причини варто серйозно подумати про заміну поршневих кілець, щоб запобігти подальшим проблемам з двигуном.

Синій дим із вихлопної на прогрітому моторі

Якщо синій дим продовжує йти навіть після того, як двигун прогрівся до робочої температури, це провісник того, що незабаром буде потрібно основний ремонт. Таке явище може бути викликане не тільки зношуванням поршневих кілець, але й іншими деталями всередині двигуна. Постійне димлення вказує на можливі пошкодження поршнів та подряпини на гільзах циліндра. Подряпини можуть з'явитися, коли в моторне масло потрапляють тверді частинки, викликаючи додаткове абразивне зношування.

Синій дим із вихлопу на великих обертах на холостому ході

Якщо така проблема проявляється на холостому ходу, основну увагу слід приділити ковпачкам, що масло знімаються. Їх знос призводить до того, що масло просочується клапанними стрижнями через розрідження у впускному колекторі на холостому ходу. При різкому натисканні на педаль синій дим видно близько 30-40 секунд. Це з тим, що у великих оборотах розрідження повітря зменшується, і мастило перестає стікати. Масляний залишок, що залишився, швидко згоряє, перетворюючи дим на білий.

Так, якщо ви бачите синій дим на порожньому ходу або при прискоренні, розв'язання проблеми, ймовірно, буде відносно недорогим. Заміна маслознімних ковпачків коштує дешевше, ніж заміна елементів поршневої групи.

Причини синього диму у дизельних двигунів

Дизельні та бензинові мотори можуть мати схожі проблеми, що виявляються у вигляді синього диму. Але в той час як у бензинових двигунів синій дим часто пов'язаний з горінням олії, у дизельних - це наслідок палива, що не згоріло. Цей надлишок палива потрапляє у вихлопну систему, поєднується з вихлопними газами та створює синій дим. Це може статися через:

  • Пізнє упорскування палива. Коли паливо не спалахує і безпосередньо йде у вихлоп.
  • Низька компресія хоча в одному з циліндрів при старті на холодну.
  • Неправильна робота або відмова свічок розжарення, через що паливо не запалюється.
  • Відмова одного з циліндрів, який навіть після прогрівання двигуна не зникає.

У машин із турбонаддувом може бути ще одна причина синього диму. Якщо підшипник турбіни зношений, це може призвести до витоку масла в інтеркулер і далі двигун. В результаті із вихлопної труби починає йти насичений синій дим.

Як позбутися синього диму з вихлопу

Грунтуючись на вищезгаданій інформації, така проблема часто проявляється через знос або поломку компонентів двигуна. Щоб вирішити це питання, необхідно замінити відповідні деталі. Для того, щоб дизельний двигун не димив синім на холодну, рекомендується відремонтувати несправний циліндр. Якщо масло проникає в камеру згоряння через турбіну, турбіну слід полагодити. У бензинових моторах найпоширенішим рішенням є заміна поршневих кілець.

Так, порядок дій визначається конкретною причиною появи синього диму. Для точної діагностики двигуна варто звернутися до професійного автосервісу. Там фахівці з використанням сучасного обладнання точно визначать причину появи синього диму та усунемо проблему.

СТО ЕКСПРЕС ЦЕНТР

+38 097 377 9945
+38 050 599 3828

Можливо Вас зацікавить: