СТО

БЛОГ

Балансування коліс: коли і навіщо потрібно його робити?

Балансування коліс: коли і навіщо потрібно його робити?

Процедура балансування колеса з'явилася порівняно недавно, і чимало автовласників нехтують нею, не бачачи в цьому необхідності. Однак періодичне виконання цієї процедури дійсно важливе, оскільки практично в 100% випадків центр маси і геометричний центр колеса не збігаються. Це може викликати дискомфорт під час водіння, призвести до збільшеного зносу шин і спровокувати інші негативні наслідки.

Що таке балансування колеса?

Кожне колесо має три важливі характеристики, які є характерними рисами обертового об'єкта:

  • Вісь симетрії;
  • Вісь обертання, на якій знаходиться центр ваги;
  • Правильна форма з розташуванням кожної точки колеса (кола) на однаковій відстані від центру ваги.

Мета балансування - розподілити масу колеса максимально рівномірно щодо його центру і осі обертання. Це забезпечує рівне віддалення кожної точки кола колеса від його центру, що відповідає правильному балансуванню.

Ознаки порушеного балансу

Головне, що позначається на дисбалансі, це керованість автомобіля. Тому ознаки незбалансованих коліс можна легко визначити за такими ознаками:

  • Автомобіль починає "гуляти" з боку в бік.
  • Задня частина автомобіля починає вібрувати.
  • Кермо починає деренчати, битися або вібрувати.

Вібрація може проявлятися різними способами: від слабкого шуму до сильної тряски, яка робить водіння вкрай неприємним. За характером вібрації також можна визначити, де саме є дисбаланс. Якщо він перебуває в передніх колесах, то водій насамперед відчує дискомфорт, оскільки більша частина дисбалансу передається на кермо. Якщо дисбаланс проявляється в задніх колесах, то тряска буде помітна в задній частині автомобіля.

Причини дисбалансування

У більшості випадків дисбаланс пов'язаний безпосередньо з шинами автомобіля. Серед найбільш поширених причин розбалансування можна виділити такі:

  1. Сильний знос шини.
  2. Різниця в ширині бічних стінок шин.
  3. Деформація диска колеса.
  4. Неякісний ремонт шин.
  5. Дефекти виготовлення колеса, такі як отвори в диску або нерівномірний крок малюнка на протекторі.

Усі ці фактори впливають на якість центрування коліс, що, своєю чергою, може призвести до зміщення центру ваги та появи дисбалансу.

Чи потрібно проводити балансування коліс?

Подорожуючи на колесах, які не збалансовані, автовласник ризикує зіткнутися з неприємними наслідками, зокрема:

  • Передчасний знос маточинних підшипників і їхні часті поломки.
  • Постійні вібрації в кермі під час руху, що супроводжуються інтенсивним шумом і тряскою.
  • Ранній і нерівномірний знос шин автомобіля (через кілька сотень кілометрів вони стають непридатними до використання).
  • Швидкий знос амортизаторів.
  • Погіршення керованості автомобіля через виникнення відцентрових сил у кожному колесі. У разі наїзду на яму або нерівність дороги це може навіть призвести до аварії.
  • Пошкодження кульової опори, з можливістю її випадання або від'єднання від маточини, викликане вібрацією коліс.

Виходячи з перерахованого вище, можна зробити висновок, що балансування дійсно необхідне. Воно забезпечує комфортний рух дорогами різних типів і якості. Більш того, балансування коліс виконує кілька важливих функцій:

  • Збільшує термін служби коліс.
  • Виключає появу непотрібних шумів від шин під час руху.
  • Забезпечує відмінне керування на всіх швидкостях.
  • Забезпечує рівномірний знос шин з усіх боків.

Коли слід проводити балансування і з якою періодичністю?

У яких ситуаціях балансування є невід'ємною процедурою:

  • Після удару колеса об бордюр.
  • Після заміни шин.
  • Якщо під час водіння в салоні виникають відчутні вібрації.
  • Після різких кермувань на швидкості вище 60 км/год.
  • У разі потрапляння автомобіля у вибоїну або глибоку яму на дорозі.
  • Після проведення ремонту одного або декількох коліс.

Стосовно частоти проведення балансування, слід керуватися такими рекомендаціями:

  • Ідеальним варіантом вважається проведення цієї процедури кожні 5000 кілометрів пробігу.
  • Якщо водій часто пересувається дорогами з поганим покриттям і часто потрапляє у вибоїни, рекомендується більш часте балансування, приблизно кожні 1000-1500 кілометрів пробігу.

Дотримання цих рекомендацій сприяє рівномірному зносу шин, навіть за наявності дисбалансу. Це дає змогу уникнути необхідності повної заміни шин і, таким чином, економить як час, так і кошти автовласника.

Отже, на закінчення, варто зазначити, що якщо причиною дисбалансу стали зношені або неякісні шини, то одного лише балансування може виявитися недостатньо. У такому разі спочатку рекомендується замінити шини і потім провести їх балансування. Своєчасне балансування під час зміни гуми і в інших випадках гарантує довгий термін служби підвіски і шин, забезпечуючи водієві безпеку і комфорт під час водіння.

СТО ЕКСПРЕС ЦЕНТР

+38 097 377 9945
+38 050 599 3828

Можливо Вас зацікавить: