СТО

БЛОГ

Як часто міняти свічки запалювання

Як часто міняти свічки запалювання

Частота заміни свічок запалювання залежить насамперед від їхнього типу, а саме від матеріалу центрального електрода, а також від умов експлуатації автомобіля, якості пального, регулярності заміни мастила, наявності проблем у роботі двигуна та інших зовнішніх чинників. За заводськими рекомендаціями, нікелеві свічки слід міняти кожні 45 000 км, платинові - кожні 80 000 км, а іридієві - кожні 120 000 км. Однак на практиці вони частіше виходять з ладу в 1,5-2 рази швидше. Зазвичай середній інтервал заміни свічок запалювання становить 30-60 тисяч кілометрів.

Важливо знати, коли потрібно міняти свічки запалювання, які ознаки вказують на нагальну необхідність їх заміни, а також які проблеми можуть виникнути, якщо це не зробити.

Навіщо міняти свічки запалювання

Функція свічки запалювання полягає у запалюванні паливо-повітряної суміші в циліндрах двигуна. За нормальної роботи всіх систем і в хорошому стані деталей, запалювання відбувається в точно встановлений момент часу за допомогою іскри, що виникає між центральним і бічними електродами. Ця іскра запускає двигун, і його робота залежить від справності свічок.

Заміна свічок запалювання необхідна тому, що вони схильні до природного зносу через високу температуру, тиск і агресивні речовини, що містяться в продуктах горіння всередині циліндрів двигуна. Згодом електроди зношуються, вкриваються нальотом і змінюють свою форму, що призводить до збільшення зазору і ослаблення іскри, а іноді навіть до її повної відсутності.

Кожні 1000 км пройденого шляху зазор між електродами нікелевої свічки збільшується на 5-10 мкм!

Тому рекомендується міняти свічки запалювання до появи видимих ознак зносу і характерних симптомів, таких як ускладнений запуск двигуна, тремтіння мотора, погіршення динаміки розгону, підвищена витрата пального і поява помилок P0300-P0304, які свідчать про пропуски запалювання.

Що буде якщо не міняти свічки на авто? 

Порушення регулярності заміни свічок запалювання та ігнорування ознак їхнього зносу може призвести до більш серйозних проблем в автомобілі:

  • Детонаційне запалювання: Неправильний, несвоєчасний або слабкий розряд може викликати вибухове займання паливоповітряної суміші в камері згоряння. Це може призвести до механічних пошкоджень поршнів, шатунів і колінчастого вала. Підвищення температури може також спричинити прогорання клапанів, поршнів і прокладок головки блока циліндрів.
  • Калильне запалювання: Паливоповітряна суміш запалюється не від іскри, а від розпечених електродів свічки запалювання. Це може призвести до підвищення тиску і температури в циліндрах, що може спричинити прогорання деталей циліндропоршневої групи та утворення задирів на стінках циліндрів.
  • Потрапляння паливоповітряної суміші у випуск: Якщо відбувається пропуск займання, незгоріла паливоповітряна суміш разом із відпрацьованими газами потрапляє у випускний колектор. Це може підвищити токсичність вихлопних газів, прискорити зношення каталітичного нейтралізатора, а також призвести до руйнування каталітичного нейтралізатора в разі займання паливо-повітряної суміші у випускному колекторі, що проявляється у вигляді хлопків у системі випуску.
  • Значне збільшення напруги розряду: Збільшення опору через порушення зазору між електродами або через відкладення на їхній поверхні може призвести до пробою ізоляції котушки запалювання або кінцевого проводу. Це може спричинити збій котушки запалювання або високовольтних проводів.

Усім цим проблемам можна запобігти за допомогою регулярної заміни свічок запалювання та уважного спостереження за станом цієї важливої деталі автомобіля.

За якого пробігу потрібна заміна свічок запалювання? 

Час заміни свічок запалювання залежить від типу електрода в їхній центральній частині. Цей електрод може бути зроблений з різних матеріалів: нікель, платина або іридій. Термін служби свічок запалювання істотно залежить від вибору цього матеріалу.

Ось приблизні інтервали заміни свічок з різними типами електродів:

  • Нікелеві свічки: 45 000 кілометрів.
  • Платинові свічки: 80 000 кілометрів.
  • Іридієві свічки: 120 000 кілометрів.

Як зрозуміти, що свічки запалювання пора міняти

Точно встановити, як часто слід міняти свічки запалювання, доволі складно, оскільки це залежить від індивідуальних умов експлуатації кожного автомобіля. Насамперед слід орієнтуватися на рекомендації, зазначені в керівництві або сервісній книжці для автомобіля, з урахуванням конкретних умов експлуатації. Досвід показує, що при регулярному проходженні ТО і помірній експлуатації:

  • Нікелеві свічки можуть прослужити 30-40 тисяч кілометрів.
  • Платинові свічки можуть прослужити 50-60 тисяч кілометрів.
  • Іридієві свічки можуть прослужити 80-100 тисяч кілометрів.

Оскільки не всі фактори, що впливають на знос свічок, можна врахувати і визначити заздалегідь, рекомендується витягувати і оглядати їх кожні 15 000 кілометрів. Це дасть змогу не тільки виявити ознаки зносу вчасно, але також провести попередню діагностику стану двигуна, аналізуючи колір відкладень на свічках.

Є кілька візуальних ознак, які вказують на необхідність заміни свічок:

  • Зміна форми або пошкодження електродів, особливо центрального.
  • Наявність тріщин або інших дефектів на ізоляторі свічки.
  • Товстий шар нальоту будь-якого кольору.
  • Рясний чорний наліт на зовнішній частині ізолятора в ділянці ковпачка котушки або високовольтних проводів.

Також слід звернути увагу на будь-які помітні відмінності однієї свічки від інших, а також на наявність на ній щільніших нальотів, мастила або палива. Це може вказувати на проблеми з двигуном, системою запалювання або складом паливоповітряної суміші, але також може бути наслідком зносу свічки. Справжню причину можна встановити тільки після детальної перевірки.

Свічки, що перебувають у нормальному стані, не мають видимих відмінностей від нових, за винятком тонкого нальоту, що легко видаляється, який може бути світло-коричневим або сіруватим. Коричневе кільце завширшки близько 1 см на зовнішній частині ізолятора також не є ознакою несправності, це слід від коронного розряду, де частинки пилу і масла прилипли до ізолятора.

 

СТО ЕКСПРЕС ЦЕНТР

+38 097 377 9945
+38 050 599 3828

Можливо Вас зацікавить: